Säsongspremiär!

Säsongspremiär Peps

Säsongspremiär Peps

Det tog ett tag, men den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge! I alla fall, igår var det dags! Tack vare the Running Chris så fick the Running Peps göra säsongens första träning på längdskidor!

Det blev inte så långt, och inte så hårt. Men ganska länge! Ingen av oss kan ju valla egentligen och jag vet inte om det går att valla när spåren består mest av is? Men jag kan i alla fall säga att det var jävligt bakhalt! 😀 Så det blev en hel del stakning. Vilket känns i armarna idag. Så där lagom mycket.

Vi pratade en hel del om att det kanske är dags för att åka Vasaloppet, vi har ju faktiskt ett helt år på oss nu. Och eftersom Christian tänker åka Vätterrundan igen i sommar och jag tänker kuta Lidingö i höst igen, ja, då är ju steget inte så långt i från att göra en Svensk klassiker!

Kollade upp det lite grann igår kväll, men det visade sig att Vätternrundan är fulltecknad, så en lämplig start skulle kunna vara (för min del i alla fall) Vansbrosimmet. Nu är ju jag fantastiskt usel på att simma, men jag tar mig framåt! Så det är väl som vanligt: övning ger färdighet!

Vad tycker ni? Ska jag/vi satsa på en klassiker?

p.s Intressant nog, bilden är inte från igår, men den togs exakt ett år tidigare, 6:e mars 2010! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

