Dags att skärpa till sig!

Om (och jag säger OM) allt går som planerat idag så åker jag hem med tåget som går 17:25. Det skulle betyda

Ingen maskning nu Peps!

Ingen maskning nu Peps!

att jag är hemmavid runt 19:00. Då står löpning på schemat. Har en runda som är ca 11,5 km och den tänkte jag ta i så fall.

Det kommer att bli lite drygt, men det är dags att öka lite nu. Det längsta jag sprungit sedan Tjurruset faktiskt är knappt 8 km, och det känns lite jobbigt. Ett normalt distanspass för mig brukar ju ligga mellan 11 och 13 km.

Nä, så försöka släpa sig runt 11,5 ikväll och så tar jag med mig kläderna till jobbet i morgon och drar Årstaviken runt. Vila på fredag. Lördag har jag inte bestämt mig för ännu. Antingen en ny 11,5 runda, eller så kanske jag springer till Roxnäs för lite backintervaller. Lutar lite åt det senare. Har inte så mycket tid på mig att träna inför maran nu, så det kan bli lite viktigt med kvalitetspass.

På söndag tänkte jag försöka mig på en runda på 15! Funkar det så blir det nog en anmälan till Två sjöar runt som går av stapeln den 20:e mars. Bra va?

Låter väl som en bra vecka va? Hörde du det Carina, vi äter efter klockan 20 ikväll!🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

