Kall, trött och urstark!

Börjar äntligen tina upp! Har känt mig som att jag haft en ispinne upp i röven hela morgonen! Men vänta, det har jag ju! Jag har äntligen lyckats göra i ordning en cykel som jag kan ha till och från Centralen i Eskilstuna när jag ska till jobbet. Problemet med den är att det stått ute hela vintern, utan att användas. Tydligen är sadeln sådan att den drar åt sig fukt. Mycket fukt. Och när det nu varit så kallt hela vintern så har hela jävla sadeln frysit till is!

Inte nog med att sadeln varit stenhård och helt utan dämpning (vilket kändes i minsta lilla gupp!), den var satans så kall också. Efter fem minuter på sadeln var jag helt kall inombords, fast jag cyklade i ganska bra tempo. Röven, ja den kände jag inte. Det sticker fortfarande på insidan av låren, de har inte riktigt tinat ännu!

Slutade med att jag fick varva med en handske som ”sittunderlag”. Cykla med en bar hand. I -8 grader… Inte skönt! Jag bävar för hemresan.

Det var ju inte det jag hade tänkt att berätta om egentligen. Det jag skulle berätta om först, det var ju om gårdagen. Hur jag kände mig urstark! Jag var nämligen iväg i går kväll och tränade back-intervaller! Först en tre-kilometers uppjogg, och sedan 5*250 meter ungefär. 250 meter är kanske inte så mycket men den är stundtals ganska brant! Jag kände att jag faktiskt hade orkat göra ett par, kanske tre till, men eftersom jag är i uppstarten av träningen vill jag inte ta i för mycket. Sist jag gjorde det kostade det en menisk, ett inställt Vasalopp och en inställd Stockholm Marathon. För att inte tala om smärta, operation, rehab och frustration!

Avslutade med vad som skulle ha varit nedjogg i tre kilometer, men det kändes så bra att jag trummade på lite extra faktiskt. Grymt nöjd med mig själv idag! Fast jag tror att jag kände av det ändå när jag tänker efter. Sov som en stock i natt! Är fortfarande lite småtrött faktiskt och vill bara lägga mig och vila…

Tuff backe, Peps

Tuff backe, Peps

Backpasset kan du se i helhet här!

Från början var ju planen att jag skulle ut och ta ett distanspass idag när jag kommer hem, men i andan av att inte ta i för hårt och det faktum att Djurgårdens match mot Luleå visas på en tv-kanal som jag faktiskt har… då vinner vilan och matchen!

Har du börjat komma igång med vårträningen ännu?

Kommentera

