En liten iaktagelse

Av matchen och löpningen blev det ett ”njae”… Och en för övrigt otrevlig kväll! En svag förhoppning fanns om att komma hem i tid, se matchen DIF-Luleå, och till och med kanske hinna ut på en liten liten löprunda. Det sprack rätt rejält.

Det började med jag inte alls kunde åka hem med 16:55-tåget. Då satt jag på jobbet. Och där blev jag sittandes fram till nästan klockan 19. Nästa tåg hem gick 20:44! En och en halv timma på centralen i Stockholm. SUCK! Sen ljusnade läget lite grann när jag kom på att O’Learys finns ju på centralen. Sagt och gjort! Iväg till O’Learys beställde in en öl och kollade på första perioden på storbild. NICE! Period två startade, en andra öl beställdes. Ganska lagom. Ganska lagom var också tågets avgångstid kontra tredje perioden, så den fick avnjutas via webradio på tåget. Bättre än inget.

Utslagen Peps

Utslagen Peps

Väl hemma i Eskilstuna var det dags att sätta sig på den fortfarande iskalla cykelsadeln. Av med en handske (som sittunderlag) och började trampa. Nästa hemma, ca 400 meter kvar, gör sig dagen påmind, och det var bara att hoppa av cykeln och försöka gå hem, med cykeln som stöd för att inte tuppa av!

Hur gick det så här? Ganska enkelt. Jag började dagen med att åka till jobbet väldigt tidigt (på en djupfryst cykel!). En timme in på arbetsdagen gick jag till blodbussen som stannar utanför och levererade lite av varan (blod alltså). Lunchen intogs 11:40. Sedan, ingen mera mat på hela dagen, två öl och som avslutning – fysisk aktivitet i form av den fortfarande djupfrysta cykeln. Kalla mig klen, men det var mer än jag fixade. Framför allt kombon ingen mat, lämna blod tror jag var den stora boven i dramat.

Första jag gjorde när jag kom hem var att trycka i mig mängder av mat och söt saft. Började känna mig lite mera normal efter det, men det var ju bara att gå och lägga sig. Nu däremot känns det bra. Så gårdagens icke-löpning blir till ett distanspass i kväll. Tänkte mig nånstans mellan 11,7 och 12,5 km. Känns bra!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

