Ljus i slutet av tunneln

Äntligen börjar förkylningen avta, men det går segt, så segt. Det är frustrerande. Det börjar riktigt spritta i benen nu, men samtidigt är jag helt slut när jag gått tre trappor upp till kontoret. Känns som att kroppen med detta vill säga åt mig att lugna mig ett par dagar till. Men det är svårt!

Har fortsatt med mina planer. Som sagt tidigare ska jag försöka knata 30 km den sista april (tur att det är sista mars nu så ingen tar det för ett skämt!). Nästa vecka ska jag försöka börja med simningen. Två dagar i veckan är mitt mål. Det finns möjlighet till morgonsim tisdagar och torsdagar, men eftersom vi har hundkurs på tisdagar blir det redan korta tisdagar, så kanske en kvällsim på onsdagar? Eller helgsim. Vi får se hur det funkar.

Har tyvärr fått lov att avboka aikidon ett tag framöver. Det hinns inte med just nu. Vill försöka ta det lite lugnt och inte riskera att gå in i träningsväggen som jag gjorde förra våren. Det var inte kul! Men med tanken på all löpning som måste hinnas med innan maran, simning innan Vansbro och all tid vi måste lägga ned på hunden så räcker inte tiden till aikido nu. Om det hålls sommarträning som förra året ska jag försöka komma igång då istället.

 

Frasse tar sin tid!

Frasse tar sin tid!

Just ja, jag har ju äntligen kommit igång med att cykla fram och tillbaka till Centralen varje vardag nu. Det är riktigt positivt! Och ger ju en massa gratis motion. Härligt!

Det ljusnar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

