Vilse i skogen!

Häromdagen var det GPS:en som var vilse. Igår var det jag!

Hade ännu en premiär igår. I onsdags var det ju kortbyxor. Igår var det terräng! Härligt att få komma ut i skogen och springa igen. Det känns som väldigt länge sedan nu!

Gick ut väldigt löst, med flit dock, och joggade iväg om OK Tor. Från början hade jag tänkt att jag skulle ta och springa femman, som vanligt, men när jag väl var där ute så kände jag att jag ville iväg en liten längre sträcka.

Träning 2011-04-10

Förstår inte att jag blir förvånad egentligen. Men det är samma visa varje år. Kommer till OK Tor som är en gammal “hemma-bana” egentligen. Min hemmaplan. Så jag trivs där. Bra kupering, nostalgi,  you name it! Och ändå. Varje år när säsongen startar så försöker jag komma iväg på de långa banorna. Igår 7,5 km spåret, tidigare har det varit 10 km. Och varje gång slutar det med att jag inte springer fel! Det är så jäkla dåligt uppmärkt vart spåret går. Dessutom är det inte mer än en halv skogsstig i bredd det där spåret!

Så hädan efter får det bli femman när jag ska springa där. Nästa gång får jag testa hur det ser ut på Torsharg.

Känner mig rätt nöjd i alla fall. I morse kom jag iväg på cykeln (fast det var så himla tidigt på morgonen! (04:45 satte jag mig på sadeln!)), skön start på dagen. Ska försöka komma iväg till Roxnäs och köra lite backe i kväll. Lika bra att passa på, på tisdag är det vilodag. Då blir det hundklubben med Frasse!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

