Backpass och för tidigt!

Hade ett rätt schysst ”långpass” i lördags, 16,7 km. Söndag och måndag fick det bli lite vila. Så igår var det dags att hoppa på tåget igen. Var lite osäker på dagsformen. Har haft rätt mycket att göra och känt mig ganska stressad, och det har gjort att jag inte sovit så himla bra sista tiden.

Men jag snörade på mig skorna och begav mig iväg till Roxnäs och körde lite backintervaller. Det är ca 3 km dit vilket är en ganska OK uppvärmning tycker jag. Sedan blev det sex repetitioner i en backe som är lite drygt 250 meter. Enligt GPS:en är det 12 höjdmeter… tycker att det känns som en aningen lite, men skit samma. Jobbig är den i alla fall!

I morse skulle jag ha styrketränat lite. Men då hade jag behövt gå upp runt 04:00 och vara framme vid 06:30, och som jag skrev ovan, har varit ganska trött sista tiden så jag prioriterade sömnen istället.

Tröttmössan Peps

Tröttmössan Peps

Framåt kvällningen, när jag kommit hem från jobbet, funderar jag på att ta en liten distanstur. Vi får se, beror sig på när jag kommer hem. Från början hade jag tänkt att det skulle bli premiärturen med nya skor, men eftersom jag nyligen läst att de skor jag tror att jag vill ha kostar 1600 i Sverige och ca 750 i England, så tror jag faktiskt att jag ska köpa dem där!

Hur köper du dina skor?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

