Tuff natt!

Jösses vad jag är trött idag! Gick och lade mig skapligt igår, runt 22:20, bara för att kunna komma upp tidigt och ta en lunch-jogg. Var ganska trött så jag trodde inte att det skulle vara ett problem. Tills jag gick och lade mig.

Alltså, vi har en säng som är två meter bred, och utrymmet som var kvar åt mig,DSC00127 efter att Carina och en hund tagit upp typ ALLT!, var ca 30 cm. När jag hade bökat runt och fått dem att flytta på sig hade det gått en halvtimme. Man vill ju inte vara för brysk med sovande varelser. Då satte astman in!

Vi har hållt på och röjt i sovrummet och garderoberna ett par dagar, och det har nog fått en hel del damm att samlas ute i sovrummet. Det gjorde sig påmint. Tog min astmamedicin, och den har en bieffekt att den ibland höjer blodtrycket en del. Så jag fick ligga en timme till och lugna kroppen som var på högvarv och helt plötsligt väldigt varm! Men då hade det varit så mycket att jag inte hade någon ro i kroppen och vid ett-tiden på natten fick jag lov att ge upp. Då gick jag upp och satte mig framför SVT-play och kollade in kvällens sportsändningar som jag missat tidigare.

Vid halv tre kröp jag ner igen, men det skulle dröja ytterligare en halvtimme (give or take) innan jag somnade. Jag gick inte upp extra tidigt idag… Tvärtom, sov en extra timme och gick upp klockan sex, men satan i gatan vad slut jag var!

Om jag bara lyckas hålla mig vaken så väntar en spännande och lite annorlunda kväll i alla fall. Ska försöka komma hem skapligt och sedan ska vi börja plugga spanska! Inte gå en kurs eller så, utan bara hemma tillsammans. Hoppas vi ska hinna med att plugga ca en timme ikväll. För sedan är det ju återigen ett derby som måste avhandlas! Djurgården – Aik. Bara hoppas på att det blir den andra derbysegern på två dagar! Kommer sitta tok-taggad i soffan!!

Sedan, efter (förhoppningsvis seger-) matchen, då ska jag ge mig ut och löpa lite. Bara en kort sträcka, mellan fem och sju kilometer. Bara för att sega ut kroppen. Då kan jag vinna två saker, en chans att komma igång på riktigt och kanske möjligheten att inte ligga vaken till klockan 03:00 igen.

Låter som en plan, eller vad säger ni?

Kommentera

