Idag blir det hundjogg!

Det gick ju riktigt bra det där! Igår alltså. Bortsett från spanskalektionen vi tänkte att vi skulle ha. Men jag kom hem för

Husse o Frasse - snart på en joggingtur!

Husse o Frasse - snart på en joggingtur!

sent och matchen var ju faktiskt viktigare! Tack Djurgården! Det var spännande och underhållande. Slut vid 21:30, och då var det bara att snöra på sig skorna och sticka ut! Det visade sig att planen funkade dessutom, sov som en stock i natt! Fortfarande skittrött, men i alla fall. Det tar sig som mordbrännaren sa.

Eftersom det var ganska länge sedan (jag räknar inte riktigt de två gånger jag var ute på 1,5 och 2,5 km med hunden) så tog jag det lite försiktigt. 7 km blev det, i prattempo. Kändes riktigt bra. Äntligen liksom. Nu vill jag bara iväg igen!

Och jag får chansen ikväll igen. Då är det dags för en ny 2,5:a med Frasse. Vi har bara varit ute två gånger och sprungit tillsammans men det märks att han gillar det. Igår när jag bytte om för min runda var han med hela tiden, väldigt förväntansfull. Hoppades att få följa med. Typiskt! Men det var lite för långt ännu, men snart så!

På tal om en helt annan sak: i Expressen skriver de om hur man vaknar och är pigg… Och så har de mage att skriva …”klockan sju när väckarklockan ringer…” Fan, de snackar om sovmorgon alltså!?

Kommentera

