Snart dags för Lidingöloppet!

Och jag kommer inte vara med! Lite blandade känslor så där. Rätt skönt eftersom jag tog beslutet att inte ställa upp för ganska

Lidingoloppet 2009

Lidingoloppet 2009

länge sedan, vilket gjort att stressen och pressen har försvunnit. Men rätt trist också. Framför allt eftersom det gick så bra förra året och jag gärna hade velat pressa den tiden. Rejält dessutom!

Nu har jag ju också tagit beslutet att inte hålla på och pressa mig att anmäla mig till en massa lopp i onödan. I och för sig är det ju svårt att ha ett sämre träningsår än jag haft i år, men det är ju inte säkert att det går så mycket bättre nästa år. Så det kommer bara bli tävlingar där det finns platser kvar när det återstår mellan en månad och en vecka. Så man vet om det är värt liksom.

Men jag känner ju att det vore ju grymt om jag vore i samma form nu som till förra årets LL. Riktigt känner hur kroppen skriker efter mera löpning just nu. Vilket får mig osökt att tänka på mål. Många har ju lopp som mål för sin träning. För att inte slappa av, motivera sig. Jag har ju ett riktigt stort mål med min löpning. Det vittnar väl bloggen om i alla fall. Men kortsiktigt? Visst kan jag springa för springandets skull. Det går alldeles utmärkt. Fast då är ju risken att jag fastnar på distanser mellan tio och femton km, och det vill jag ju inte riktigt.

Så jag tänker så här: Har ju länge velat springa mellan Strängnäs och Eskilstuna som ett långpass. Per motorväg är det ca tre mil, småvägarna vet jag inte, men det är ju minst tre mil. Och som en liten kompensation för Lidingöloppet (även om jag inte kommer ha samma tempo, det är ju långpass vi pratar om), så kan väl det vara bra. Vi får se, allt är lite beroende på olika saker, men det vore ju kanonkul om jag kunde göra det här i krokarna av jul/nyår, där nånstans. Då får jag lite att bita i, och kroppen kanske slutar skrika efter mer dessutom!

Vad tror ni? Är det görbart?

Kommentera

