Lite knaggligt

Lite knaggligt skulle man nog kunna säga att det går just nu. Det vill inte riktigt ta fart. Och till råga på allt så har jag fortfarande rätt rejäla besvär med min axel. Det började ju redan i slutet av juli

Lite issues med nacken för tillfället

Lite issues med nacken för tillfället

när jag var ute och promenerade med jycken. Under själva promenaden började vi springa och leka, och rätt vad det var så trasslade vi in oss i varandra och jag stöp! Rakt ned på axeln. En liten läkarundersökning visade att axeln varit på väg ur led men sen gick den tillbaka och smärtan borde avta.

Tyvärr har den gjort exakt tvärtom. Det värker nu från nedre delen av skulderbladet och upp till nacken. Så pass att jag måste smörja hela partiet med voltaren och ibland även ta typ en treo då nackvärken gör att hela huvudet värker. Så nu börjar det faktiskt bli dags att följa upp mitt förra läkarbesök med ett nytt. Tidigare gick jag via företagsläkaren, och han verkade ju inte ha så mycket koll, så nu tar jag det via landstinget. Ska bara byta vårdcentral först, så fram emot onsdag eller torsdag blir det ett samtal dit.

Under tiden så tänkte jag nog ändå försöka komma ut och kuta lite. Verkar som att jag kan komma ifrån skapligt från jobbet idag, så det blir nog en liten tur ikväll när jag kommer hem. Siktar på ca 10 km. Det är dags nu!

Kommentera

