Ska bara ta ut foten ur munnen!

När jag skrev mitt senaste inlägg om att jag skulle ta det lugnt från träningen torsdag och fredag, inte trodde jag då att det skulle vara så bokstavligt! Hell of a thing, var ju på Machine Head på Fryshuset i torsdags. Det var jag och lillebrorsan och vi skulle ha en kanonkväll och avsluta med att checka in på Radisson Royal Viking vid Centralen i Stockholm.

Grejen var ju att under konserten så blev det som det brukar kunna bli när man är på en hårdrockskonsert, nämligen att någon tappar balansen och hela golvet kommer i gungning. Så också i torsdags… Det slutade med att någon som tappat balansen lyckades ramma min rygg samtidigt som jag stod och hoppade framför scenen. Jag var ju inte beredd direkt och fick knuffen i ryggen. Stöp som en fura i golvet! Tyvärr hade jag inte tid nog att ta med mig foten, så det högg till som fan i vristen. Samtidigt, så lyckades killen som for in i min rygg, återfå balansen… tyvärr gjorde han det genom att ställa sig ordentligt på samma fot som vek sig….

Så nu är det kryckor som gäller! Foten är så svullen att jag inte får på mig några skor ens… Inget bruten tack och lov, utan bara en kraftig stukning!

Så  nu blir det ett par veckor med vila och foten högt! Tömilen jag tänkte springa är ju tyvärr bara att glömma… Det är tydligen ett sådan år i år……. Så vad passar då bättre än Panteras ”I’m broken”?

Kommentera

