Starten har gått!

En bra start! Det är väl en bra sammanfattning av helgen. Lite överentusiastiskt att som i torsdags tro/hoppas på tre pass, fredag, lördag och söndag.

Junior VM i hockey sabbade hela fredagen kan jag säga. Kom i säng runt 05:30 och den tidpunkten satte effektivt stopp för hela fredagen…;-)

Men lördag och söndag gick bättre. Inte vad jag skulle kalla långpass, men som jag skrev i början, en bra start efter ett sex eller sju veckor långt uppehåll. 5km på lördagen och ytterligare 5km tillsammans med Frasse på söndagen. Till det kan jag lägga till ytterligare runt en mil med hundprommenader.

För skojs skull tänkte jag börja protokollföra alla aktiviteter, tänkte det skulle kunna vara intressant att se. Löpningen har jag ju skrivit upp i flera år, men promenixen med Frasse och cyklingen har jag inte brytt mig om tidigare.

Det enda smolket i bägaren, eller smolk och smolk… Men jag hade ju tänkt att dra igång allt nu, men det sprack redan i morse. Cykeln-fan hade frusit! Gick inte att växla, gick inte att bromsa. Blir till att ställa in cykeln i värmen i natt och låta den tina upp. Kanske försöka trycka i lite olja på alla vajrar?

Vilodag idag alltså, förutom en kvällsprommis med Frasse. Fast det kan ju visa sig vara en bra sak. Två pass på två dagar efter ett långt uppehåll. Det känns lite i benen idag…🙂 Nya tag imorgon!

Kommentera

