Fredag igen, eller va tusan hände egentligen?

Fredag igen! Va tusan var det som hände? I måndags satt jag på jobbet, kände mig sjuk och fredagen kändes väldigt avlägsen! Och nu sitter man här och undrar vart veckan tog vägen.

Så efter förra veckans ”triumf”, började den här veckan lite skakigt! Mådde som fan och trodde verkligen att jag skulle dra på mig en riktig influensa! Men det verkar som att det gick över, eller mera drog förbi. Inte sämre än att jag kunde springa mitt längsta pass på flera månader i alla fall.

11,5 km blev det i onsdags och det känner jag mig riktigt nöjd med! Det gick dessutom ganska lätt, vilket gjorde det ändå bättre! Avslutade det hela med att köra en form av tempopass på 3,7 km tillsammans med Frasse. Typ 5,20 per kilometer, och det inkluderar en felspringning och ett antal kiss- och bajspauser med Frasse.

Den här upptakten jag haft under snart två veckor börjar kännas så smått i benen. Som träningsvärk, molande. Ska bli skönt att ta lite ”semester” ikväll, samla kraft inför lördagen… Ska försöka dra till Vilsta i morgon bitti och klämma milspåret där. Vi får se hur det går!

Kommentera

