Seg februari

Segt i bloggen just nu. Segt i träningen också. Det har varit svårt att få tiden att räcka till, och så har jag varit lite krasslig också. Men i går halkade Frasse och jag runt i beckmörker, is och vatten på OK Tor. Inte mycket, men något i alla fall.

Nä, det är lite svårt att hitta inspirationen ibland. Kliver ju upp nånstans mellan 05:00 och 06:00 på mornarna och det är inte för att dra en morgonjogg, utan för att kunna hinna in till jobbet i tid. Sen, om jag tar min vanliga halvtimmeslunch så är jag ändå inte hemma förrän 19:30 på kvällen. Om jag då bara käkar och sen kör hundpromenaden så är klockan redan mellan 21:30 och 22:30.

Får helt enkelt börja komma iväg tidigare till jobbet antar jag…

För att skapa lite mera motivation tänkte jag ta och anmäla mig till Premiärmilen som går i slutet av mars. Det är kanske ingen större utmaning, en mil kan jag ju ta mig runt hyfsat enkelt, men att få upp lite tempo, däri ligger en större utmaning! Milen under 50 kanske? Det vore faktiskt ett personligt rekord! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

