Mycket hårdrock, lite hälsotänk

Det har ju varit hektiskt, sjukligt, och en del partajande. Gissa om löpningen blivit lidande?

Som jag skrev i förra(?) inlägget, det är faktiskt svårt att få tiden att räcka till, och jag har varit sjuk. Att jag dessutom har lyckats ta mig till dels Globen för att spana in Rammstein (oj, fy satan va’ det var bra!), och veckan därpå (alltså i lördags)  var det så dags för Entombed i Eskilstuna. Det var party på ett helt annat sätt.. 😉

Men så i morse tog jag mig i kragen och packade ned träningskläderna och plockade med mig dem till jobbet. Bra drag! Slängde av mig broddarna, inget underställ och kavlade upp ärmarna, för det var fan varmt i solen! 🙂 Dock var det ju ganska snorhalt och isigt i de partierna som låg i skuggläge…

Det gick faktiskt ganska hyfsat måste jag säga. Trodde det skulle vara värre, ja tidsmässigt alltså. För tiden var bra ändå tycker jag, 8,12 kilometer på tiden 44:11, dvs 5,26 min/km. Var fasen länge sen jag sprang i det tempot! Men flåset… Usch, var riktigt segt vissa stunder. Fast det ändrar ju ganska snabbt på sig om jag håller i det här nu.

På tal om att hålla i, jag passade på att anmäla mig till Premiärmilen idag. 25:e mars går den av stapeln. Det ska bli skoj, länge sen jag körde ett tävlingslopp. Framför allt så hjälper det till att hålla motivationen uppe. Och på tal om det… Nästa onsdagkväll ska jag försöka haka på Vilsta IK på en träning. Tänkte att det kunde vara en schysst idé att få lite hjälp, både med kontinuitet och träningsmetoder. Ska bli rätt läckert!

Nu jäklar kör vi med andra bullar! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

