Det där med uppsatta målen…

Det visade sig ganska snabbt att något Stockholm halvarathon blir det inte! Sammanfaller med ”Jesus Christ Superstar” som jag i ett svagt😉 ögonblick lovade bort mig på.

Men de andra står fast. Verkar också som att det blir en Bellmanstafett också. Vi har inte riktigt ett lag ännu, men det är på gång hoppas jag. Det tar vi som ett tröskelpass!

Så, den 16:e juni är det då dags för Å-varvet i Eskilstuna. Sveriges vackraste kvartsmara kallas det för. Vi får väl se… Där är målet att hamna runt 50 minuter (gärna snabbare, men 50 är OK).

18:e augusti blir det en premiär för mig. Midnattsloppet! Har tänkt att springa det i flera år nu, men alltid kommit på det för sent och inte hunnit anmäla mig. Men nu är jag med!🙂 Där får jag gärna hamna på 45 minuter.

45 minuter är ju en ganska gångbar siffra. Skulle jag kunna hålla 45 min per mil på Lidingöloppet så blir det ju en silvermedalj. Nu tror jag inte att det är så himla realistiskt att jag skulle kunna hålla det tempot på Lidingö, men en bra bit under tre timmar skulle jag vila ha, kanske 2:40, i bästa fall 2:30. Svårt, men inte omöjligt!

Vilade igår. Dags för nya tag ikväll! Tänkte att det skulle bli ett pass med lite fartlek, om inte annat för att komma in lite i intervall-tänket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 comments

  1. Johan Pettersson (@jope)

    Midnattsloppet är tyngre än Å-varvet imho. Å-varvet är ju nästan helt slätt, men midnattsloppet har en del ganska gruvliga backar, och de flesta är på sista halvan av loppet. Men åh andra sidan så slipper man en gassande sol som suger energin ur en🙂

    • Peter

      Ja precis! Det lär ju vara mindre sol, dessutom så finns det en hel sommar mellan loppen att träna på tänkte jag, så det borde kunna funka. Har du sprungit båda?

Kommentera

