Satans skitväder!

Sjöblöt Peps

Sjöblöt Peps

Vilket satans väder det var igår! Blir jag inte förkyld av det där, då kan inget stoppa mig i år! Har gett mig tusan på att få upp formen/farten, så inget skulle hindra mig igår. Men det var inte utan att jag tvekade lite efter att cyklat hem från Centralen i hällregn.

Började med lite uppjogg i lite drygt 2,5 km. Sen blev det fartlek, kombinerat med lite löpskolning i ca 2,5 km. Det märktes att jag inte kört så mycket intervaller och upptempo på ett tag. Var rätt trött efter mina 2,5 km. Så jag tog en liten nedjogg i tio minuter ungefär innan jag fortsatte med mitt lite mera lunka på tempo. Gjorde en fartökning sista 500m.

Summa sumarum; 11,7 km på 1:07:54. Känner jag mig ganska nöjd med måste jag säga! Får fortsätta nu att jobba upp farten och komma igång med långpassen.

Känns lite i ljumskarna idag. Vet inte om det är det här med att springa på sidan, eller om det är asfalten som gör det? Det är sjukt stor skillnad (för mig i alla fall) att springa i skogen och att springa på asfalt. Föredrar verkligen skogen! Men ibland måste man… Kan ju vara bra att vänja sig vid asfalt, med tanke på att så många lopp är stadslopp.

Idag blir det födelsedagskalas och vila. Lördag: Långpass och inflyttningsfest! Söndagen tror jag kommer handla om att vila… 😉

Dagens tema skulle ju kunna vara:

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

