En dags vila kvar

Lyckades hålla mig till planen. Ett stycke långpass i lördags! Eller lång och lång… knappt 14 km. Mera att försöka vara ute länge. Det var dessutom första gången på länge som jag sprang längre än 11 km.

39,42 är den magiska siffran för förra veckan. Det var så långt jag hann! Då kunde jag inkludera långpass, återhämtningspass, vanlig distans och fartlek. Varierande vecka minsann!

Eftersom det har varit lite si och så med träningen och jag verkligen kommit igång så sent som förra veckan, passar det faktiskt rätt bra att det blir lite ofrivilligt långledig nu. Söndags, dagen efter långpasset och dessutom dagen efter brorsans inflyttningsfest… Läge för att vila!

Idag kommer det bli sent på jobbet, hemma senare än brukligt. Läge för att vila!

I morgon är det ”inspirationsträff” inför Å-varvet. Torgny Mogren kommer och föreläser. Starar 18:30, håller på…? Läge för att vila!

Onsdag – onsdag är da shit! Då återupptar vi löpandet! Tänkte ta en tur runt 5:an ute på OK Tor tillsammans med hunden. Sen lämpar jag av hunden hemma och fortsätter med en runda till på kanske 5 km. Eller intervaller kanske? Vi får se.

Torsdag! Om vädret är hyfsat, då börjar vi dagen med ett fallskärmshopp! Hur coolt som helst! Om inte adrenalinet tagit död på mig, så blir det nog en 11,7 km runda.

Tänkte försöka avsluta veckan med en lättare runda på lördag och ett nytt långpass på söndag. Förhoppningsvis så blir det den här veckan lite mera än 40 km. Håll tummarna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

