Tävlingsdags igen!

Som sig bör har det ånyo dragit ut på tiden när det gäller uppdateringar på den här sidan. Men jag har inte haft så himla mycket att förtälja. Körde ju Å-varvet, fick ont i foten och sedan var det midsommar!

Nu har det onda i foten släppt och det var ju inte en dag för tidigt. Börjar känna lite ångest inför nästa tävling (eller, lopp kanske är bättre att säga, tävlar ju bara med mig själv), Run-rundan i Vallentuna. Det kan ju vara så att det loppet kommer att bara vara ”så-där-bra”. Inte ett löpsteg sedan Å-varvet, och som sagt, midsommar däremellan. Inte heller har jag varit uppe och sniffat på två mil i år heller!

Peps på G

Peps på G

Men skam den som ger sig! Tänkte försöka mig på nånstans mellan 13 och 14 kilometer idag. Tycker ändå att det är ganska långt kvar till lördag så det borde finnas tid för kroppen att återhämta sig. Om det blir nån mer träning imorgon? Det visar sig hur kroppen känns.

Alltså, lopp på lördag! Behöver väl kanske inte springa järnet, men som ett snabbare långpass? Får sikta på ca två timmar. På tal om det, det är märkligt. I maj sprang jag ca 110 km när högg till i vaden. Ett par dagar innan det passet satt jag och gjorde min anmälan till Run-rundan och trodde i min vilda fantasi att jag faktiskt hade möjlighet att springa rundan nånstans mellan 1:40 till 1:45…

Det är som det är, och det här får bli uppbyggnad inför Lidingöloppet, då ska det sättas personligt!😀

Hur går det med dina mål?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 comments

  1. Johnny

    Kul att se fler som ska springa Runrundan på lördag, har du sprungit förut? Om inte så har dom lagt upp höjdprofilen på deras hemsida, såg lagom roligt ut🙂

    • Peter

      Hallå!
      Nä, det här blir första gången faktiskt. Ska bli rätt kul, tror jag… Nu har jag också varit inne och kollat höjdprofilen!😉 Blir lite av utmaning kan man tro…😀

Kommentera

