Halvmara i morgon!

Och benen kändes som spagetti i morse… Hallå!? Vem snodde min ork?

Förhoppningsvis är det bara sviterna av min runda som jag drog i onsdags. Det var ju den första efter Å-varvet, och det tog ju lite längre tid att få den avklarad än jag tänkte mig. Att den dessutom blev 14km spelar väl också en viss roll kan jag tänka mig…

Det är tydligt att när man som jag ramlat över på fel sida av 40-sträcket, inte bara kan tokstarta träningen efter en lite mera medioker säsong. Skadorna kommer som brev på posten, eller med löpande band teknik om ni så vill. Det verkar också som att återhämtningen tar lite längre tid än när jag var runt 25. Märkligt..😉

I morgon är det som sagt dags för min allra första halv-mara!Ska bli skitkul faktiskt.

Känslan i benen just nu...

Känslan i benen just nu…

Om bara regnet kan lysa med sin frånvaro så kan det bli riktigt bra spring-väder! Loppet som ska springas är Runrundan och går i Vallentuna. Ska tydligen springa runt en liten sjö i centrala Vallentuna (om jag nu inte läste kartan helt fel), och enligt höjdprofilen så kan det bli ganska kämpigt på slutet!

Träningen har ju inte gått som jag velat som jag berättat tidigare. Maj var på alla sätt en kanonmånad, juni har mera varit sviterna efter maj. Så jag kommer inte kunna sikta på några kanontider imorgon tyvärr. Från början tänkte jag att det skulle kanske gå att springa på silvermedaljtid (typ 1:39), men det är ju helt kört som det är nu. I morgon får jag tänka på att ta mig runt så nära två timmar som möjligt. Silvermedaljen får jag försöka knipa nästa år i stället!😀

Önska mig lycka till! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 comments

  1. Lennart

    Klart jag önskar dig lycka till!
    Jag sprang Runrundan förra året (och ska springa i morgon) och mitt tips är att ta det lite lugnt första halvan för de stigningar som fanns på slutet upplevde jag inte så farliga.

    Jag upplevde det jobbigast mellan 8-12,5 kilometer, men det kanske berodde på värmen och luftfuktigheten….

    Än en gång, Lycka till!

Kommentera

