Tunga dagar

Tunga dagar så här efter Runrundan. Av två anledningar. För det första, det var ju första gången sedan Lidingöloppet 2010 som jag sprang mer än 15 km! Det är något som känns i vaderna idag kan jag säga. De gör inte ont, men de är ganska stela. Det är en av de saker som gör att jag kan säga, för det andra; nu när jag har sprungit 21 km är jag ju himla sugen på att sticka ut och träna igen. Nu vill jag köra back-intervaller, vanliga intervaller, distanspass och framför allt långpass. Sjukt sugen faktiskt!

Men var sak har sin tid! Vill ju inte att saker och ting ska gå sönder, då kommer jag ju bara må taskigt för det. Så det blir en dag i taget. Vila i dag. Hur det ser ut imorgon, det får vi se då.

På tal om allt och inget. När jag satt och kollade när jag senast sprang mer än 15 km såg jag hur träningen såg ut för år 2010. Det var väldigt fascinerande. Jag har alltid trott att eftersom jag satte nytt pers på Lidingö det året med över 40 minuter, och det faktum att jag sprang hela vägen (utom tre backar), att jag måste varit ganska bra tränad… Döm om min förvåning när jag såg de här…:

Jag trodde ju att jag borde haft flera månader där jag närmat mig 100 km, men icke sa Nicke! Vilket får mig att inse att kan jag bara hålla det här tempot jag hade i maj, ja då borde det inte vara några större problem att sätta nytt personligt rekord i år också på Lidingö. Kanske ned emot 2:30 i tid? Nåja, vi får se. Under tre timmar är OK, 2:45 – då är jag ganska så nöjd! 🙂

Någon annan som tänkte köra hårt på Lidingö i höst?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

