Det var väl då själva…

Sitter här på min kammare och varit rätt nöjd med att jag tog mig runt en halvmara, utan att behöva gå, och under sex minuter per km. Dock inte under två timmar, men det får väl bli nästa gång då antar jag.

Enda smolket i bägaren är när jag läser om andra som har sprungit halvmaror och berättar hur de, utan att ha varit särskilt tränade ändå springer på kanske 1:45. En kollega berättade om en sådan runda igår. OK att det var S:t Eriksloppet som är en väldigt flack bana.

Eller när jag sitter och läser ”Rapport Runrundan 2012” (grattis till guldmedaljen förresten!) och får reda på att Johnny här ”…aldrig kört ett lopp över 5km…” och ändå lyckas klämma in med en tid för guld, alltså en tid under 1 h 24 min!

Då är det lätt att man lackar ur! Eller börjar undra vad man gör fel.

Nu vet jag ju redan vad jag gör för fel, men jag kan ju få tillåta mig att lacka ur ändå tycker jag!😉 Nä, det är bara att bita ihop och börja träna med lite mera kontinuitet och kanske testa att träna lite snabbhet också kanske… (Och i det här fallet hade det ju kanske underlättat om jag någon gång i år hade sprungit 20 km…)

Fast å tredje pilsnern, jag har inte riktigt det där behovet att springa hur fort som helst. Lite roligt kan det ju vara att hela tiden försöka slå sitt pers, men det är inte någon egentlig drivkraft (utom kanske i höst när det är dags för Lidingöloppet igen!)🙂

Idag känns det däremot som att jag har vilat färdigt! Känns inget i benen längre, så om jag bara har tid när jag kommer hem ikväll så blir det nog en liten runda. I lugnt och skönt tempo!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

