Booooring!!

Nu börjar det kännas ganska så tråkigt! Jag var så peppad efter min halvmara. Hade verkligen chansen att underhålla en bra form. Skulle bara vila några dagar och låta kroppen återhämta sig. Och nu har det gått 1½ vecka!

Igår satt jag på jobbet och tänkte, ”Skit samma, jag har plåstren kvar, men jag springer ändå!” Det var ungefär två timmar innan benet svullnade upp och började göra ont igen… Så det var bara att åka hem och ta ett till antibiotika-piller!

Får väl lov att vänta på att såren läker ordentligt. Plåstren kunde jag tänka på att ta bort efter ca 10 dagar. Imorgon har det gått en vecka. Så kanske kanske på lördag eller söndag? Hoppas!

Börjar bli trist att sitta och vänta in något hela tiden, det är alltid som ska jävlas med en. Samma visa varje gång jag börjar komma igång/i form verkar det som. Det är stukade fötter, överansträning, förkylningar och diverse smärtor. Och nu senast dårå, ett hundbett.

Men det är väl bara att bita (hehehe) ihop, och vänta in bättre tider. Semester nästa vecka, fyra veckor sammanlagt. Då jävlar ska det springas! 😀

2 comments

  1. Lennart

    Oj vad irriterad jag hade varit….

    Läste lite längre ner om andra som berättar att de minsann har sprungit en halvmara under 1:45 nästan helt otränade….. Jag känner en kller som knapt tränar någonting, och han sprang maran på 3:28 vilket är helt ofattbart med tanke på att han bara tränar 8-10 mil/vecka! Det är så orättvist! Löpning är inte en rättvis sport… :-).

    Krya på dig nu så att u kommer igång med träningen. Då blir det guldmedaljen på Runrundan nästa år :-).

    • Peter

      Japp! Nästa år är det ingen ”mercy”…. Men innan dess ska jag komma tillbaka och dra ett Lidingö på ca 2:45 tänkte jag. Då jäklar är jag på G! 🙂
      Tack för peppen!!

Kommentera

