Äntligen igång igen

Det tog ett tag. Att bli av med en trött kropp efter halvmaran i Vallentuna, och framför allt, att bli av med eftervärkningarna av hundbettet! Eller av och av, det är fortfarande svullet och så, men bandagen är av, jag duschar utan att ha ett ben utanför duschen, och då kan jag fan springa oxå!😀

Springa ja. Det var vad jag gjorde idag. Började med att chocka kroppen lite med ett back-intervall. Backen var väl kanske i kortaste laget, kanske 250 meter eller så. Eller förmodligen 200. Svårt att uppskatta avstånd måste jag säga. Brukar alltid bli så att jag tar till för mycket. Men det kändes bra! Körde sju vänder upp och ned. Skulle ha kört tio tänkte jag, men den kära astman gjorde sig påmind och jag hade ju naturligtvis glömt min inhalator hemma.

Trots att det är en ganska kort backe så kändes det rätt duktigt efter den 7:e gången. Det är fan va snabbt man tappar formen…. Men nu är jag på gång igen, Bellmanstafett och Midnatslopp är i krokarna.

Det kan bara gå framåt från om med nu!

Kommentera

