Börjar nog bli dags att smyga igång en comeback!

För vilken gång i ordningen vet jag inte, men ta mig tusan, nu är det nära! Har inte tagit ett löpsteg på över tre veckor, och den gången var det efter att ha vilat i två veckor eftersom jag hade ont i ljumsken. Tog ett par stapplande steg och det höll ju inte för fem öre! Sedan vilade en vecka till, och sen slog förkylningen till med full kraft!
Det förde ju med sig det positiva i att jag inte har haft en tanke på att springa. Inte med den här förkylning inte. Fast den har nog tagit en hel del kraft ifrån mig. Vilket i sig också kan vändas till lite mera positivt. Det blir, vare sig jag vill eller inte, en lugn start på comebacken.
Kommer starta lugnt. Det blir lite som att börja bygga nytt från början. Lugnt och försiktigt. Inte slita upp skadan. Kommer inte heller bli några intervallpass på ett bra tag. Det får komma så småningom när det börjar närma sig nya lopp. Så i början av nästa år kanske.
Om jag startar i kväll? Vet inte, beror sig på hur länge jag blir kvar på jobbet.

Kommentera

