29:e juni

Det är datumet för årets upplaga av Runrundan, en halvmara i Vallentuna som jag sprang för första gången förra året. Tyckte väldigt mycket om banan och arrangemanget, och vill gärna springa igen. Framför allt på en tid som är bra den här gången! 🙂

Det är en ganska kuperad bana, så den sliter duktigt på en. Och jag var väl inte helt förberedd då jag sprang förra året. Frågan är ju bara, hinner jag i år? Den här skadan jag har i ljumsken är inte att busa med vill jag lova! Men efter ett jävla halvår, så börjar det kännas som att jag är mogen att ta en testrunda. Om jag vågar vill säga. Det rycker i benen och jag är så jäkla sugen, och varje gång som jag är nära på att byta om så får jag den där känslan… Och rösten i huvudet som säger: ”Det kanske inte går, tänk om det börjar göra ont! Hur ska det gå då?”

M630 - The Running Peps på G!

M630 – The Running Peps på G!

Det känns tufft, och svårt, men det närmar sig. Ska ta en allvarlig funderare på hur allt känns, och om hundpromenaderna gått hyfsat resten av veckan, då blir det ett test i helgen! Under tiden kommer jag köra på just hundpromenader, stretcha som fasen, och badda med linement!

Det vore roligt att kunna springa Runrundan i år igen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

