Där satt den!

Äntligen tillbaka! Får man hoppas.

Söndags morse, uppe med tuppen och tog tjuren vid hornen och stack ut och sprang! Första gången på fem månader!! Det var nervöst faktiskt. Tänk om det skulle hugga till i ljumsken efter 500 meter? Åter till vila och rehab i flera månader?

Kanske hjälpte det att jag körde med mina Aqua socks? Alltså, testade barafotalöpning för första gången. Eftersom jag måste lägga om löpsteget då så blev det inte så långa kliv, vilket kan ha hjälpt till kanske? Eller så var jag bara redo!

Nu blev det inte så långt direkt. 1,4 km… Men dels så måste jag starta med korta sträckor för att inte slå upp skadan igen, och sedan har allt jag läst om barfota löpning handlat om att börja i små portioner, annars kommer man få träningsvärken från underjorden! Idag känns det i vrister och vader, och det är ju inte så konstigt kanske. Jag hade ju inget stöd för foten nu, och fått lov att använda muskler som jag inte brukar när jag springer, i alla fall inte i samma omfattning.

Nu får det bli återhämtning och liniment/stretching idag. Sen kanske det kan bli en kort runda imorgon?

Japp, inte blev det långt inte...

Japp, inte blev det långt inte…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

