Helgen och mycket annat

Det är väldans vad helgerna går fort nu för tiden. Hann inte riktigt med. Hann inte med allt jag hade tänkt mig heller, men det var väl inte annat att vänta. Det blev inte heller så mycket träning som jag tänkte, så det blev väl ett mini-träningsläger får man säga.

Jag fick faktiskt med mig Simon ut och springa på lördagsförmiddagen. Tog med mig hunden också, så då var vi tre. 2,2 km blev det! Här snackar vi långa sträckor minsann…. Blinkar Fast nu är ju inte tanken att springa långt från början, utan att mjukstarta så jag inte skadar mig igen. Och mjukstartar är ordet!

Eftermiddagen ägnades åt vänner som kom på besök samt långbakad högrev. Sex timmar i 120 gradar. Men tusan va’ mört det blev! Riktigt gott dessutom. När man lagar sådan mat och håller på och fipplar med det sista (som potatismos och annat), då är det lätt att det slinker ned ett glas vin. Så också i lördags, och efter det var det ingen diskussion, jag stannade inne!

Söndag! Verkar som att det är på förmiddagarna det händer. En redig frukost, Frasse på promenad i en timme, och sedan iväg till Vilsta där Sone stod och väntade. På med laggen och iväg! … Nu gick det så där kan man ju säga. Sone led av sviterna från influensan, så han åkte ett varv. Själv har jag tydligen inte lärt mig att valla ännu. Satans vad det var bakhalt! Så det blev lite drygt fem km. Mina armar orkade inte mer, det var de som fick göra det stora jobbet när jag inte hade något fäste.

Sedan var det full sprutt! Hem och duscha sedan fixa lunch. Ut med  hunden på en snabbis, och sedan kasta sig iväg i bilen. Dags att köpa födelsedagspresent, hundmat och sedan åka och storhandla. Allt detta på 1½ timme, för sedan var det 9-års kalas!

För övrigt blev jag ånyo farbror i söndags! Det var brorsan och löparen Christian som fick sitt första barn, en son! Skrattar GRATTIS BRORSAN!!

DSC_0111

Så, det blev hälften av passen jag hade tänkt mig. Fast jag är nöjd ändå. Känner att jag kommit igång ordentligt nu. Först, och det glömde jag ju berätta, så har jag fått ordning på cykeln igen, så jag har cyklat fram och tillbaka till Centralen de senaste fyra arbetsdagarna. Det ar ju i alla fall 16 km per dag. “Löpning” och skidåkning lördag och söndag. Dessutom kom jag iväg på en runda igår kväll också. Var så himla trött efter dagen så det kändes riktigt bra. Frasse fick följa med den här gången också, och vi slet iväg på tre kilometer denna gång! Dock hade jag mina gamla vanliga träningsdojor på mig, och inte mina Aquasocks. Ville vila de delarna lite.

Och kanske kanske, om jag kan komma hem skapligt idag, fast det är månadsmöte på kontoret, så kan det bli en runda ikväll också. Fast då blir det barfota! Skrattar

Hur har din helg varit?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

