Snöfan!

Ja, det bidde ju ingen löpning igår då’rå. Det hade snöat allt för mycket för det!

Tog ett sånt tidigt tåg som möjligt, dvs eftersom det var månadsmöte så blev det 18:55-tåget från Stockholm. Kors i taket så avgick och ankom det i tid till Eskilstuna… Plötsligt händer det… typ. Däremot så hade man inte hunnit ploga ännu, vilket jag till fullo köper… OM det inte hade varit så att kommunen tidigare misslyckats med snöröjningen på cykel- och gångbanor.snö-www.vimmelgrind.se_

Det var stört omöjligt att cykla på ordentligt igår. Vid bra väglag cyklar jag på ca 22 minuter i hyfsat lugnt tempo. Igår tog det över 45 minuter, och jag helt genomdränkt och slut när jag kom hem!

In och hälsa på sambo och jycke, byta om lite granna, och sedan…. SNÖSKOTTNING! Även den tog ca 45 minuter, och efter det vet jag inte vad klockan var, men jag kände att jag hade fått nog med kondition och träning för en dag!

Med tanke på hur cykelbanan såg ut och kändes igår så kände jag att det inte var någon idé att skumpa runt på cykeln i morse och bli alldeles genomsvetting. Inte snällt mot arbetskamrater dessutom. Får kompensera med att komma hem skapligt i kväll och ta mig en liten runda då istället. Strax under tre kilometer skulle jag tro.

Känns som en plan! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

