Låg helg

Fick ligga lite lågt i helgen som var. Vaknade i fredags med rätt så öm hals, och dessutom var högerfoten inte riktigt med i matchen. Vet inte om det var för jag halkade till tidigare i veckan eller för att jag valde att dra en längre sträcka med barfota-dojorna.

Men, nu känns det bättre, både i hals och fot och kommer jag bara hem skapligt så blir det nog samma runda som sist. Ca tre kilometer. Vilket fortfarande känns jäkligt futtigt!😦 Fast det är bara att ha tålamod, tids nog blir det längre sträckor antar jag.

Vad gäller tålamod och sträckor så, peppar peppar, har ljumsken känts ganska bra sista tiden. Fast jag är fortfarande livrädd för att den kommer smälla om jag tar i för mycket! Plus, jag känner ju direkt när jag springer barfota och ökar sträckan. Det är en himla skillnad på skor och icke-skor. Så det är väl bra att jag är försiktig antar jag…

Om allt går som planerat så tänkte jag köra den här sträckan tre gånger den här veckan. Tisdag, torsdag och söndag. Funkar det, ja då ökar vi på sträckningen på rundan i nästa vecka!🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

