En plan börjar ta form

Så sakteliga börjar jag planera för framtiden. Min löpningsframtid alltså. Det är först nu när jag ser att jag börjar komma tillbaka och att skadan verkar ha läkt som jag vågar hoppas och planera.

Det började med att jag och en kompis på pin kiv, och för att skapa en morot, anmälde en Simon till årets Å-varv i Eskilstuna. Då är det ju så att jag inte kan vara sämre… Så därför lär jag väl dunka in en anmälan jag också! Den går av stapen den 15:e juni, så det är ganska lång tid kvar att träna på, och eftersom jag nu är uppe i 5-km rundor så tycker jag att jag borde vara fit-for-fight för en kvartsmara i juni.

Skulle det sen visa sig att träningen går riktigt bra, ja då går ju Runrundan av stapeln två veckor senare. Då snackar vi halvmarathon. Vis av erfarenheten då jag sprang nämnda run(d)a förra året, så vet jag vad som krävs. Det är en ganska tuff bana faktiskt, men det var väldigt roligt och en bra bansträckning. Väl värt att testa om du inte gjort det förut! 🙂

Sedan, på tal om roliga lopp, så vill jag ju springa Midnattsloppet igen. Det var riktigt skoj, och vilken stämning sedan. Det beror lite på hur jag känner, det är inget måste, men som sagt kul.

En bra avslutning på året (eller avslutning, det beror sig ju på), så är det ju så att jag kom ju aldrig till start förra året. Den förbaskade ljumsken hade ju börjat spöka då. Och jag vill ju väldigt gärna springa under tre timmar på Lidingöloppet!

Och jag tror att om jag kan hålla i det här, utan att dra iväg på några konstiga träningsutsvävningar och börja försöka ta för mycket, dvs vara tålmodig och bygga upp min träning på rätt sätt, tjaa, fan vet, då kan det ju funka! Kommer att vänta så länge som möjligt med att anmäla mig till alla lopp, så inte det blir någon stressfaktor eller att jag kommer springa ett lopp som jag inte är tillräckligt tränad för.

Önska mig lycka till! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

