Blev nästan lite väl kallt va?

Lyckades ta mig ut igår igen. De fem kilometer jag lovade att springa råkade utökas till 5,7 ungefär. Jag vet, inte någon märkvärdig ökning, men ändå. Klarade inte av att springa samma femma ännu en gång. Nu när jag verkligen börjar komma in i ”the flow” så vill jag ju bara längre och längre…

Sedan, nånstans där runt fyra km så inser jag ju att jag måste ta det lugnt, det kan bli värre känslor om jag pressar för hårt, än om jag springer samma sträcka en extra gång.

Kom iväg ganska sent igår, runt halv tio. -13 hade jag på termometern i köket, och jag tänkte att det inte skulle bli några problem. Döm om min förvåning när jag efter ett par hundra meter inser att det faktiskt är rätt kallt ändå! Jag menar jag hade ju lager ett, vindjackan…. Vänta nu, vad hände med min långärmade tröja då? Jodå, den låg på köksbordet, men jag ville ju inte vända hem och starta om och allt, så jag körde iväg i alla fall!

Men eftersom jag fortfarande tar det lite lugnt och så vidare, så blev jag ju aldrig riktigt varm. Och på så sätt var det nog bara positivt att jag inte sprang längre, då hade jag nog dragit på en riktig racka-rökare till förkylning idag!

Ikväll blir det fredagsmys tänkte jag. Vila lite, typ, och sedan om allt faller på plats så tänkte jag försöka ta en repa både på lördag och söndag. Då ska jag INTE springa längre än mina 5,7. Det får bli nästa vecka! Faktum är att om jag får med mig den gode Simon så lär en av rundorna inte bli längre än 3 km, vilket kanske kan få räknas som en återhämtningsrunda då kanske…

Ha en trevlig helg alla, och lycka till med träningen!

Kommentera

