Gick ju så där i helgen…

Hade tänkt att jag skulle springa en hel del i helgen, men ljumsken spökade lite för mycket för att jag skulle våga. Tänker inte ta några chanser nu när jag ändå kommit så här långt. Så det fick bli lite stretchning i stället. Och hundpromenader och trädgårdsarbete. Det är ju den tiden på året nu om man säger så. I alla fall på de ställen där snön har försvunnit.

Tänkte att den här veckan får agera lite som en vändning på steken! Mindre onyttigheter, mera träning, och omvårdnad. Ska försöka jogga lite lätt på rundan jag upptäckte förra veckan, ca 9km (inte riktigt, men nästan 8,89 eller nåt sånt). Den tänkte jag försöka ta måndag, onsdag, fredag och söndag. Stretcha där emellan och med lite tur så kanske jag får för mig att köra lite bålstyrka också.

Fan tro’t!, men det kan gå vägen. Vore skönt oxå om jag kan hålla detta, då känns det som att jag kan säga att ljumsken håller för 9 km, och det börjar bli dags att försöka sig på milen.

Hur ser din plan ut?

Kommentera

