Tveksamt om jag hinner

 

Så där ja! Över nio kilometer för första gången sedan början av augusti förra året! 🙂 Det tar sig, som mordbrännaren sa…

Samtidigt som jag är glad för att jag springer längre och längre så blir jag lite bekymrad över att jag fortfarande dras med känningar i ljumsken. Och att det verkar ta så lång tid att bygga upp längderna på rundorna.

Som igår, första kilometrarna gick hur smidigt som helst, men sedan efter kanske 2,5 km, då började det kännas i ljumsken. Kanske inte riktigt att det gjorde ont, men det kändes i alla fall. Nu drog jag in på steglängden, och då gick det bättre, t.o.m. ganska hyfsat. Men det är ju inte riktigt mitt sätt att springa…

Kanske är det så enkelt att jag behöver vänja ljumsken vid att springa den här sträckan ett tag, och sedan kan jag gå över till nästa steg, typ milen? Tyvärr så börjar det kännas som att mitt nästa mål, Runrundan 2013 som går av stapeln 29 juni, kan ligga lite för nära i tiden. Jag menar, det gick relativt snabbt att gå från 1,5 km till 6 km, men nu har jag harvat på i tre veckor och gått från 7 till 9 km. Och steget mellan 9 km till en halvmara känns ganska långt!

Men det är väl bara att harva på antar jag. Vecka för vecka, kilometer för kilometer. Och stretcha. Och stretcha. Och årets första mål (kvartsmaran Å-varvet hemma i Eskilstuna), det borde vara lugnt. Två månader på att klara 10500 meter, dvs en utökning med drygt en kilometer!

Skam den som ger sig!

Kommentera

