Äntligen är mil-jäveln besegrad!

Det tog sin tid, men nu har jag äntligen besegrat milen! Vilket känns konstigt att säga då jag för ett drygt halvår sedan snittade på 11-12 km på varje ordinarie träningspass… Men så är det, det är bara att bryta ihop och komma igen, och det har jag gjort!🙂

Nu blir det fullt fokus på att fixa Runrundan sista helgen i juni. Har starka förhoppningar om att det ska kunna funka! Bara fortsätta i samma takt för att inte paja ljumsken igen.

Däremot tänkte jag nu lägga in ett längre pass varje vecka. I början är det väl nästan synd att kalla det långpass, men det är dit jag syftar. Tänkte att ett pass i slutet av veckan alltid ska vara det längsta jag sprungit i år. Så i veckan kommer jag harva på, köra mina pass som får vara mellan 8 och 10 km. Sedan i helgen får det bli ett som är minst 100 meter längre än det pass på 10,79 som blev igår. Gärna 11 eller 11,5. Helgen därefter får det gärna bli upp till 12 km. Allt beroende på hur kroppen svarar förstås. Ska inte försöka sätta något jätterekord om det känns att ljumsk-jäkeln kommer göra ont.

Men nu får mina gamla jobbar-kompisar se upp! Det kommer bli svårt att slå mig i längd… och till de som faktiskt ligger före (för tillfället!), håll koll bakom er, snart flyger jag förbi!😀

Kommentera

