Det rycker i benen nu

Det har varit en lång och irriterande förkylning! Men nu börjar den lida mot sitt slut tack och lov. Börjar bli svårt att sitta still, det rycker och kryper i benen, framför allt med det väder vi har nu. Vill bara ut och lufta mig!

Men det är ju bara så typiskt. Här går jag och tycker att jag är på gång! På söndagen sprang jag 11.8 km, senare i veckan blev det vad som då kunde börja kallas normalpass, dvs ca en mil. Men jag tyckte ju då att det var en konstig mil. Det gick hyfsat lätt, men det kändes som att det tog en evighet att springa. För vissa är det säkert en evighet, men för mig var det ganska normalt, ca 55 minuter. Dagen efteråt förklarades ju det ganska bra, vakande upp dyngförkyld.

Nu börjar det kännas OK igen, och jag tänker mig att jag ska ut imorgon och köra en lite lugn runda. Tyvärr hade jag önskat att det skulle ske i nya fina skor som jag tänkt inhandla idag. Ska nämligen förbi stora huvudstaden idag, och då hade det ju varit förträffligt att svänga förbi Runners store. Trodde i min enfald att jag hade halvdag idag, men så var inte fallet tyvärr. Så kl. 15 blir det till att slänga sig i bilen, för att vara på Ulla Winblads kl 17 och käka gott. Sedan är det dax för Max Raabe und Palast Orchester på Cirkus! Ska bli skoj som tusan!

Nåja. Får försöka åka tillbaka till Stockholm i helgen, eller köpa nya dojjor på InterSport eller så…

Med lite tur så löser sig allt, och i så fall får det bli en helg i återkomstens tecken!

Kommentera

