Årets Runrunda

Ser inte ut att bli av tyvärr. Hade ju en svag förhoppning för en månad sedan att jag skulle hinna komma i form för den, men efter en efterhängsen förkylning som gjorde att jag fick ett uppehåll på två veckor så känner jag att jag vill inte stressa mig till att kuta en halvmara just nu. Jag menar, om jag kommer iväg på min planerade runda i morgon, så blir det den längsta rundan i år, ca 12,5 km. Att då försöka lägga på en mil till innan sista helgen i juni verkar bara dumt och riskabelt.

I stället får det bli så här:

  • 15:e juni – Å-varvet i Eskilstuna
  •  17:e augusti – Midnattsloppet i Stockholm
  • 31:a augusti – Sälen fjäll(halv)maraton, dvs då springer jag min halvmara
  • 28:e september – Lidingöloppet

I alla fall hoppas jag att det ska funka… Har börjat fila på min träningsplan och det ser inte omöjligt ut! Och det borde inte bli någon tidspress att hinna bli färdigttränad i tid, med risk för skador och annat.

Tycker det känns som ett ganska spännande löp/tävlings år, eller hur?🙂

Kommentera

