Veckan som gått

Börjar komma in i träningslunken, kör i stort sett varannan dag nu. I måndags blev det 12,1 km vilket är det längsta jag sprungit sedan jag drog sönder ljumsken i september förra året. Så det börjar kännas som att jag är på rätt väg!

Har ju haft som målsättning att jag en dag varje helg ska springa en sträcka som är lite längre än förra veckan. Det gick bra tills jag drog på mig en förkylning, men även där kan man säga att jag är ikapp, även jag får räkna måndagens pass som en söndag…🙂 Vilket betyder att jag innan helgen är över måste springa längre än 12,1 km.

Eftersom jag ska iväg till Visby och mysa med sambon och dessutom träffa en gammal polare, så blir det inte så mycket löpning på lördag och söndag. Ingen alls faktiskt!🙂 Så därför börjar helgen officiellt redan idag, då jag ska försöka närma mig 13 kilometers sträcket.

Det ligger dessutom helt inom mitt egna uppsatta träningsprogram! Där finns det nu uppsatta målsättningar för att kunna klara Sälens fjäll(halv)maraton sista augusti och Lidingöloppet i september.

 På tal om veckan som gått, det har varit förbaskat varmt att springa! Det har märkts att jag inte varit van med värmen, ett hyfsat enkelt 10-km pass har känts riktigt tufft! Tror det var därför som jag klarade av att dra på lite extra i onsdags. Inte så långt (8,4), men hyfsat tempo för att vara mig. 5:14 på kilometern, och jag kände mig ändå hyfsat fräsch i mål. Det var kul, och nyttigt!

Nu ser jag fram emot Å-varvet hemma i Eskilstuna. Tre veckor kvar ungefär, sedan blir det premiär! Årets första tävlingslopp!😀

Kommentera

