Revidering

Det har varit lite glest med uppdateringar på sista tiden. Ber om ursäkt för det!

Får börja med att meddela att jag fått revidera min träningsplan lite. Dels hade jag ju som ett mål att varje vecka ha ett pass som är lite längre än det längsta föregående vecka, och dels har jag i min kalender satt upp att vissa sträck-mål ska tas. Som t.ex. nu i lördags var tanken att jag skulle springa runt 16 km.

Tyvärr märkte jag förra helgen efter att jag testat lite drygt 14 km i kuperad terräng att ljumsken måste få vila lite ibland. Framför allt när det är under sådana förhållanden; springa längre än tidigare OCH övergå från asfalt till kuperat. Den fick nog träningsvärk helt enkelt!

Så i veckan som varit så sprang jag bara ett pass på tisdagen, och då bara fem km, och så testade jag Å-varvets slinga, ca 10,5 km nu i söndags. Och det kändes hyfsat.

Tror fortfarande att jag kan klara mina höstmål ändå, har ju mer än halva juni, hela juli och augusti och större delen av september. Målen är ju halvmara i Sälen sista augusti och Lidingö i september. Men jag får lov att trappa upp lite mera försiktigt och lyssna på kroppen. Men just nu är jag inte orolig, tvärtom! Dessutom är det kul att springa just nu!🙂

Nu ser jag fram emot Å-varvet som går av stapeln på lördag! Folkfest på hemmaplan får vi hoppas!

Kommentera

