Äntligen snart dags!

Inte långt kvar till Lidingöloppet nu. Det känns ganska så bra faktiskt. Tror att jag kan komma att vara i hyfsad form också, och nu när jag har testat hårda och tuffa backar så räds jag inte backarna på Lidingö på samma sätt längre!

Vad som framför allt ska bli skönt är att få ta det lite lugnt efteråt. Det har varit ett par intensiva tränings-månader nu, och det är inte utan att kroppen börjar protestera lite. Lite trassel med benhinnor, känner av utsidan på knäna och nu känns det som att vänster fot börjar tackla av… 2½ vecka kvar att träna på, en halv vecka att vila mig i form, sedan loppet.

Efter loppet tänker jag faktiskt ta ett break från löpningen i ett par veckor. Cykla till jobbet och kanske någon enstaka längre cykeltur. Jag gillar ju inte att cykla som träning, men som transport är det suveränt. Men jag känner att jag måste låta kroppen få återhämta sig från löpningen. Vem vet, kanske blir det t.o.m. tre veckor. Får känna av lite granna.

Det kanske är nu som det är läge att införskaffa sig ett par inlines? Tänkte att det kunde vara bra att börja träna lite stakning. Det är inte helt omöjligt att jag försöker mig på Vasaloppet (öppet spår) i vinter. Polarn Klas försöker övertala mig till att göra en klassiker, och det kanske är dags nu tänker jag….

Drog för övrigt en runda igår också! 13 km blev det, lite långsammar än sist. Så sedan i lördags är jag uppe i 47 km! Inte illa pinkat tycker jag. Ska förhoppningsvis dra ett långpass i helgen också, nånstans mellan 20 och 25 km. Det är en stark vecka!🙂

Hittade faktiskt en bild från fjällmaran (snodd från Sälen Fjällmaratons facebooksida)! Var förbannat trött här!🙂

Peps i banan

Peps rusar på i fjällen

 

Kommentera

