Nytt försök idag!

Lidingoloppet 2009

Nu blir det hårdkörning för Peps

Skulle ha kommit igång efter min förkylning redan i måndags, men vädret och det faktum att vi gått till vintertid fick mig att känna mig lite för bekväm, så jag hamnade i tv-soffan i stället! Så då har det blivit nästan två veckors träningsuppehåll, och lite så här i backspegeln så tror jag nog att det kan ha varit bra. Var rejält sliten i kroppen det där senaste träningspasset, även om säkert förkylningen spelade in. Och när jag ändå är inne på missar, så missade jag att ta med mig mina träningskläder till jobbet idag, så det blev ingen lunchjogg!

Fast vad gör det? Kan ju faktiskt fortfarande utnyttja min friskvårds-flex-timme idag i alla fall. Sticker en timme tidigare och drar på mig kläderna och sedan ut i skogen!🙂 Ska bli rackans trevligt! Det är verkligen på tiden. Dessutom är det dags att varva upp lite nu….

Så här lite i smyg… så kan det vara på plats att berätta att jag har nu gjort min anmälan till Stockholm marathon nästa år! JA JAG VET!! Jag har varit anmäld förr, och aldrig kommit till start, men nu startar jag förhoppningsvis i god tid och borde inte behöva dra på för hårt med skador som följd. Jag är ju relativt tränad redan nu också, jag menar, sprang ju Lidingöloppet under tre timmar, så jag borde ha en hyfsad grund att stå på!

Så det har blivit tre nya mål för nästa år redan, löparmässigt sätt. Stockholm marathon, Sälen fjällmaraton och det 50:e Lidingöloppet. Sen har jag nu gjort en intresseanmälan för Vätternrundan och jag hoppas att jag kan hitta en restplats till öppet spår i Vasaloppet nästa år. I så fall så blir det en klassiker också!

Rätt nöjd med mina målsättningar inför nästa år! Har du satt upp några ännu?

Kommentera

