Lite ovant, som vid varje start…

Det blev säsongspremiär för pannlampan igår! Det kändes lite ovant måste jag säga. Fast det var väl lite positivt, det (och att det var jäkligt halt på bergshällarna!) gjorde att jag inte drog iväg allt för fort. Det kändes lite halvtungt ändå. Det var ju första passet på två veckor och efter en förkylning dessutom. Däremot kändes faktiskt benen lite lättare än vad de gjort på länge, som också får hamna under kategorin positivt. Sedan vet jag inte om det var för att jag varit förkyld, eller vad det kan vara, men jag hade lite astma känningar, och ingen inhalator med mig, så det blev ganska tungt att andas efter en stund.

Nio kilometer blev det i alla fall igår. Helt OK. Dessutom, det är verkligen något speciellt med att springa i en helt ”nedsläckt” skog, det är tyst och det enda man egentligen ser är det lilla som pannlampan lyser upp åt en. Märker att min lampa kan vara lite klen när jag är ute på skogsstigar, skulle nog behöva en som sprider ljuset lite mera. Den jag har är helt OK om jag springer på preparerade skogsslingor eller små vägar, men som sagt, skulle nog behöva lite mera drag ute i skogen.

Får se vad som hinns med, men jag hade tänkt från början att försöka hinna med ett pass i morgon bitti, men jag är ju så jäkla svår att få spring-redo på morgonen… Senare på dagen blir det svårt, vi drar iväg till Söderfors herrgård

Utslagen väckar-jycke!

Snart blir det en slappar-Peps!

strax innan lunch, och jag tror inte att det kommer att finnas tid till att springa där. Eller rättare sagt, jag kommer inte att ha lust att springa när vi kommer dit…. 🙂 Först ska det installeras på rummet, slinka ned ett glas vin, köra lite afternoon-tea för att följas av en fördrink och tre-rätters med vinpaket! Smaskens!

I alla fall, OM jag kommer iväg i morgon bitti så känns det som att det faktiskt kommer bli lite asfaltslöpning. Bara för att komma igång med lite längre pass, få kroppen att komma tillbaka till att vara ute lite längre. Det är trots allt inte lika betungande att kuta på hyfsat flack asfalt jämfört med skogarna runt OK Tor. De är satans backiga!

Nä, nu ser vi fram emot helgen! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

