Upp i sadeln igen!

En snabb summering av nyåret så kan man väl säga att jag har verkligen kommit igång igen efter den alldeles för tunga förkylningen i november/december. Det känns riktigt roligt!

Hyfsat igång igen!

Hyfsat igång igen!

Idag fick jag mig dessutom en liten pulshöjare när jag följde med chefen ut i spåret. Man kan väl säga att han har hunnit längre i formkurvan än jag gjort. Men det är skönt att få komma ur trygghetszonen lite och det är nog bara bra att få rensa ut lite. Dessutom måste jag erkänna att tisdagspasset fortfarande satt i benen. Varannandags-löpning efter att ha varit stilla i nästan två månader tar också ut sin rätt.

Men just det där att få komma ut och träna med andra är något som jag inte riktigt upptäckt tidigare. Tror också att det kan vara lättare att köra teknikpass om man gör det tillsammans med andra. Ensammen blir det ju så tråkigt med långa intervaller! 🙂

Därför har jag gjort slag i saken och skickat ett mail om att bli medlem i klubben Eskilstuna Trailklubb! Det tror jag kommer bli både roligt och nyttigt. Och eftersom ett nyårslöfte var att bli lite mera social så är väl även det ett steg i rätt riktning…

Får lov att avsluta med ett litet musik-tips! I tisdags när jag kravlade mig över 10 km gränsen för första gången på länge, och med ett tempo som jag inte tänkte ha från början, ja då blev det lite segt och stelt på slutet. Men när jag fick denna dänga i lurarna så….. var det fortfarande stelt! Men det gick mycket lättare att knata vidare och jag fick upp energin ordentligt! Så jag ger er: från Australien, gruppen Ouroboros, med alstret ”Sanctuary”! Spring väl! 🙂

Kommentera

