Kortare idag

Vilade lite igår. Har en fruktansvärd träningsvärk i vaderna idag efter träningen i måndags. Den där Vilstabacken är inte att busa med verkar det som! 🙂

Funderar på hur resten av veckan ska se ut, planerar lite. Så här långt har jag spikat ett kortare pass ikväll på ca 5 km. Tänkte ta med mig Frasse så han också får sträcka ut lite. Sen har Niklas i ETK dragit i gång ett långpass på lördag som jag tänkte springa en del av. Niklas tänkte springa 45 km, det är lite för långt för min del än så länge. Själv landar jag nog på nånstans mellan 20 och 25 km om allt går som det ska.

Efter det har jag inte riktigt bestämt mig. Klubben kör ett inomhuspass på fredag med lite intervaller, eller om det byts ut mot ett Cooper test, vilket i och för sig skulle vara kul, men jag ska köra långpass så vete tusan… Dessutom skulle det vara roligt att sticka ut i Solviks-skogen och köra lite obanat på söndag, men det känns som att det kan bli lite mastigt. Vill ju inte gå sönder nu när året startat så bra, och första maran närmar sig med stormsteg!

Kommentera

