Nytt distansrekord!

Lämnade hemmet strax innan klockan åtta i morse på ett långpass. Strålande sol, tre grader varmt och vindstilla! Perfekt!🙂 Hade valt en ganska tråkig sträcka, Torshälla till Vilsta. Men den är lätträknad (en mil ganska exakt hemifrån) och dessutom behöver jag slita lite asfalt inför maran. Milspåret i Vilsta däremot är ju riktigt trevlig.

Vägen dit, och milen gick bra. Men när jag började närma mig 17 km så började jag känna att jag var rätt sliten. För att inte tala om sista milen hem, bara på asfalt… hade så jävla ont, rent ut sagt, i benen! Och fötterna! Har köpt för små skor tror jag, men det är en helt annan historia…

Sista milen var en plåga! Dels var det mycket asfalt idag, men jag tror att den stora anledningen var att jag sprang 14 km på Ok Tor igår…. Sammanlagt på två dagar blev det 44 km… En dryg mara typ!

Men det jag skulle komma till var ju det… Jag var så himla nöjd efter januari, då sprang jag 116 km, vilket var det näst längsta jag sprungit under en månad, men den gången var det bara träning, till skillnad från september förra året, då jag sprang 117. Men då räknade jag in ett tävlingslopp på tre mil (Lidingö).

Men det rekordet rök SÅ JÄVLA IN I HELVETE idag! Jag tror det blir idag, känner att jag måste så över måndagens träning vilket är sista dagen i mars… Men OAVSETT, till dags dato har jag sprungit 175 km! Känns så jävla bra!

Det går bra nu!

Det går bra nu!

Nu börjar jag känna att jag verkligen är på rätt väg!

Kommentera

