Nytt pers igen!

Som jag har längtat efter denna sträcka… Tror jag har snackat om det i fyra år och idag var jag äntligen redo! Startade i Strängnäs och sprang hela vägen (och en liten extra snutt) hem till Torshälla. Fan va grymt det kändes! Och det blev ju dessutom ett personligt distansrekord! 😀 36,3 kilometer. Lilla jag som ”bara” sprungit Lidingöloppet tidigare…

Men nu känns det verkligen som att jag kommer klara av att springa Stockholm marathon om en månad. Det återstår visserligen 6 km för att klar en mara, och det är mycket möjligt att jag inte springer under fyra timmar… men va tusan, för ett drygt år sedan klarade jag bara av att springa 2,5 med nöd o näppe!

Första milen var som första milen är mest, alltså lite konstig innan man kommer in i rytmen. Mellan 11 och 18 km gick det så jävla bra! Tyvärr visste jag inte att jag att jag bara hunnit dit, trodde det var längre… Och jag kände med euforisk! Tänkte att, om det går så här lätt är ju maran inga problem….

Men efter 20 började vänster fot protestera. Efter 26 började höger fot prata lite. Och efter 32 började benen kännas lite sega… eller mera som telefonstolpar! Antar att det är som de säger, en mara börjar efter 30! Plus att asfalt är väldigt annorlunda jämfört med att springa i skogen.

Nu blir det vila en dag eller två, på onsdag blir det träning med klubben, Eskilstuna Trailklubb, och sedan blir det fem dagar i Spanien med berg-o-dal-banor och långt ifrån löpning!

På tal om klubben… Tror jag sagt det förr, men det tål att upprepas! Det var ett mina bästa beslut någonsin att bli medlem i Eskilstuna Trailklubb! Dels har jag fått träna på nytt sätt, lärt mig att man inte behöver stigar, fått möjlighet att köra intervaller och backe och fartlek på ett helt annat sätt än jag kunde tro! Och fått träffa en massa härliga nya människor, men samma intresse som jag själv har. Jag ska bära klubbtröjan med en ära på alla tävlingar som är på gång!

Ha det bra alla!

Kommentera

