Snart nytt år!

Det ser vi fram emot! Avslutningen på 2014 blev ju inte riktigt vad jag tänkt mig, ett kort löppass under ca 6 veckor… Men det positiva är ändå att det passet gick av stapeln förra veckan när vi var i Sälen. Det blev ett prova-på-pass för att se om det över huvud taget gick att springa med mitt trasiga nyckelben. Det gick ganska hyfsat, men jag har ändå tagit det lite lugnt efter det. Ganska mycket halka ute och det sista jag vill är att trampa på en isfläck och ramla huvudstupa. Det vore inte bra för läkningen känns det som!

Ja, Sälen ja. Det var riktigt härligt att spendera julveckan i kyla och mängder (i alla fall jämfört med hemma) av snö! Skidåkning var det ju inte tal om naturligtvis, men det blev många härliga och ganska långa promenader runt skidspår och på fjälltoppar tillsammans med Carina och hundarna. Ofta i strålande solsken dessutom! Helt underbart! För att citera den gamla dängan: ”…det är så hälsosamt och stärkande i fjällen…” Kan varmt rekommenderas!

Härliga vyer att hänföras av

Härliga vyer att hänföras av

Nöjd Peps i kylan!

Nöjd Peps i kylan!

När jag bröt nyckelbenet var jag precis i uppladdningen för att för första gången springa längre än ett maraton. Hade planer på att klara av det i slutet av januari, kanske som en födelsedagspresent! Det sprack ju naturligtvis, och jag har tappat drygt en månads träning, men varför hänga läpp?! Nu börjar saker och ting ordna upp sig och jag ska börja ta tag i träningen igen. Men att köra ett långpass på tre mil direkt känns lite overkill…

Så det får bli lite mjukstart på året, succesiva längd- och mängdökningar och så hoppas jag vara tillbaka på långa långpass någon gång i februari. Längtar….

Bloggen önskar alla ett gott slut och gott nytt och så hörs vi nästa år!🙂

Kommentera

