Nytt år börjar så sakteliga ta fart…

Det har varit en långsam start på nya året, men det löparmässigt så har det ju i alla fall startat! Jag har kunnat kommit ut på sju stycke pass på sammanlagt 57 km hittills, varav ett på 15 km.

En (ofrivillig) löparvila på drygt en månad, ja det känns! Så nu irrar jag runt efter två saker…. Det första är flåset! Det är borta, men det känns som att jag börjar hitta det igen. Sen letar jag också efter möjligheten att komma tillbaka till att få in träningen på samma naturliga sätt som jag hade tidigare. Går snabbt att komma ur gängorna…

I alla fall så har läkarna sagt att nyckelbenet har läkt ihop och att det fortfarande gör ont, ja det är för att axeln inte har fått röra på sig under flera veckor. Så det blir fortsatt sjukgymnastik i form av rörlighetsövningar och gummiband för att få till någon form av styrketräning.

Framtiden ser ljus ut!🙂

 

Kommentera

