Tänkte prova en grej…

Så har jag gått och fyllt år också! 44 bast! Man är ingen ungdom längre tydligen, även om jag kanske inte själv fattat det. Nåja, det är bara att köra på som vanligt.

Hittills har jag inte riktigt kommit i fas med träningen även om det blev drygt 90 km under januari. Så jag tänkte att jag skulle testa något nytt. Kick-starta mig liksom. Så därför ska jag försöka springa en gång per dag under denna vecka!

Startade idag (måndag) med lätt jogg från jobbet till Djurgården. Väl där körde jag fem rundor uppför berget där. Inte så jättehögt och jättebrant, men ändå ett par långa släpande backar som borde sätta lite spår i låret tycker jag. Framför allt efter mitt ofrivilliga månadsuppehåll i december, där försvann mycket av back-kapaciteten.

Sedan lite lätt jogg tillbaka till jobbet, och sammanlagt 8,5 km. Trevlig liten lunchrunda.

Snöigt och blåsigt idag!

Snöigt och blåsigt idag!

Nu får jag börja fundera på vad jag ska springa imorgon!🙂

3 comments

  1. Pingback: Dag 2 | Är du helt bakom Götet?
  2. Pingback: Dag 3 | Är du helt bakom Götet?
  3. Pingback: Dag 4, börjar bli lite segare nu | Är du helt bakom Götet?

Kommentera

